Laura Klimaitė-Lusa: „Tikslas buvo atskleisti karo sukeliamas emocijas.“
Laura Klimaitė-Lusa – Berlyne gyvenanti ir kurianti grafikos dizainerė, Klimaite Klimaite studijos bendraįkūrėja, sukūrusi ne vieną „Phi“ knygos viršelį. Paprašėme Lauros pasidalinti mintimis apie Carlo von Clausewitzo knygos „Apie karą“ dizaino kūrybiniu procesu.
Knygos viršelio kūrybinis procesas turi istoriją. Šiam veikalui viršelį pradėjau kurti nuo žodžių „Apie karą“ kompozicijos. Tikslas buvo atskleisti karo sukeliamas emocijas. Pasižiūrėjus į sukurtus eskizus supratau, kad tai nėra tinkamas kelias, nes rezultatai pernelyg emocionalūs, perteikiantys baimę, skausmą, tragediją. Juk ne apie tai ši knyga! Trūko gylio, minties unikalumo. Proceso metu kėliau klausimą, visuomet padedantį rasti tinkamą kryptį – „koks vizualas tiktų TIK ŠIAI knygai, būtų toks, kurio negalėtum panaudoti jokiam kitam veikalui?“ Mūšio vizualas galėtų iliustruoti bet kokią kitą knygą.
Dabartinį viršelio motyvą – stilizuotą C raidę – įkvėpė knygos įvadas. Jame dėmesys krypsta į Clausewitzo asmenybės svarbos pabrėžimą: „Visi žino klasikų vardus, daugelis prisimena jų svarbiausių veikalų pavadinimus, kai kas būna net skaitę ar skaitinėję. Bet tik labai siauras prisiekusių tyrinėtojų ratelis gali ką nors papasakoti apie klasikus. Kaip praėjo jų gyvenimas? Kokie žmonės jie buvo? Kodėl sukūrė tai, ką sukūrė? Šie klausimai pasitraukia į antrą planą. Klasikų kūriniai savo svoriu sutraiško autorius.“ (p. 11) Arba „Dėl to mums kur tik karas – ten ir Clausewitzas“ (p. 11). Clausewitzo asmenybė pabrėžiama ir įvade pateiktose trijose citatose iš skirtingų informacinių šaltinių.
Taip ir gimė mintis sukurti viršelyje sukurti didelį Clausewitz’o asmenybės ženklą / emblemą / simbolį, atrodantį tarsi medalis ar apdovanojimas. Raidės C stilistika buvo įkvėpta pirmojo šios knygos leidimo laikotarpio vokiškų rašmenų.
Teksto šrifto ieškojau serifinio – norėjau klasikinio, stipriai neišsiskiriančio dizaino. Pasirinkau laikraštinio šrifto Times New Roman įkvėptą FK Roman Standard (dizaineris Květoslav Bartoš, leidėjas – Florian Karsten Typefaces). Kiti sprendimai – intuityvūs.
Buvo labai įdomu kurti dizainą šiai knygai!
Naujausi komentarai